Rozwój psychofizyczny dzieci

Oferta naszego żłobka zapewnia pełny rozwój psychofizyczny dzieci. Pomagamy w kształtowaniu samodzielności u maluszków, uczymy je zaspokajać podstawowe potrzeby, ale przede wszystkim wspomagamy indywidualny rozwój każdego dziecka.

Kiedy tylko pogoda na to pozwala, wychodzimy na spacery, zwiedzamy różne ciekawe miejsca lub bawimy się na przyżłobkowym placu zabaw. Celebrujemy urodziny każdego naszego dzieciaszka i świętujemy najważniejsze coroczne uroczystości.

Uczymy dzieci pomagać słabszym i bezbronnym – bierzemy udział w akcjach charytatywnych, np. w Szlachetnej Paczce czy zbieramy karmę dla schroniska dla zwierząt.

Uczymy dzieci poprzez zabawę. Mamy też zajęcia sensoplastyczne, muzyczno-rytmiczne oraz plastyczne.

Zachęcamy do zapoznania się z naszą szczegółową ofertą!

Zajęcia plastyczne

Zajęcia z języka angielskiego prowadzą w naszym żłobku lektorzy ze szkoły London Centre of English Rob Lewis. Ciocia Hello oraz jej mali pluszowi pomocnicy – kangurek Toby i piesek Plutuś uczą maluszki prostych słów. Zajęcia oparte są na:

 W ten sposób maluszki utrwalają nie tylko słowa, lecz także ich znaczenia.

Dzieci uwielbiają te spotkania i nie mogą doczekać się kolejnych lekcji. Nawet jeśli na początku tylko siedzą i słuchają, chłonąc każde słowo wypowiadane przez przyjazne pacynki. Dbamy o to, by po zakończeniu lekcji każde dziecko miało poczucie, że odniosło sukces. Taka motywacja przekłada się również na inne aspekty życia kilkulatka i buduje jego pewność siebie.

Czy zajęcia angielskiego dla dzieci do lat 3 mają sens?

Wydawać by się mogło, że takie maluchy, nie potrafiące jeszcze mówić w ojczystym języku, nie są w stanie poznawać kolejnego. Nic bardziej mylnego! Najmłodsi przyswajają języki w sposób naturalny, bez świadomego procesu uczenia się. Osłuchują się z często powtarzanymi słowami i bezwiednie je zapamiętują, gdyż dzieci w tym wieku mają wyjątkowe zdolności naśladowcze. Lektorzy wykorzystują techniki, które najlepiej sprawdzają się w nauczaniu języków obcych u małych dzieci. W przyszłości o wiele łatwiej i szybciej nauczą się one płynnie mówić po angielsku. A jak wiadomo, w obecnych czasach to podstawa!  

Co więcej, podczas nauki języków w najwcześniejszych latach młody człowiek ma już opanowaną strategię, która pomoże mu w nauce trzeciego czy nawet czwartego języka.

Rytmika z muzyką

Wiek przedszkolny to idealny moment na rozpoczęcie przygody z dźwiękiem i rytmem oraz odkrycie muzycznego talentu dziecka. Dlaczego? Otóż zajęcia rytmiczne z muzyką wprowadzają maluchów w fascynujący świat różnorodnych instrumentów

Muzyka nie tylko uwrażliwia na piękno, ale także wspiera rozwój emocjonalny i intelektualny dzieci.

Poprzez wspólny śpiew, taniec i grę na instrumentach dzieci rozwijają swoją motorykę, koordynację ruchową oraz zdolności społeczne. Rytmika z muzyką sprzyja również kształtowaniu słuchu muzycznego, poczucia rytmu i pamięci. Dzieci uczą się współpracy w grupie, nabierają pewności siebie i odkrywają radość płynącą z tworzenia muzyki. Zajęcia wspomagają również koncentrację oraz zdolność wyrażania siebie.

Zajęcia plastyczne

Każdy 2- czy 3-latek maluje niczym Picasso, a my te umiejętności w maluszkach rozwijamy! Na zajęciach prowadzonych przez ciocie z naszego żłobka wprowadzamy dzieci w świat barw, kształtów, a nawet figur przestrzennych. Malujemy kredkami, farbami, mazakami, a jak trzeba – samymi paluszkami.

Te pierwsze prace plastyczne są bardzo ważne, bo rozwijają nie tylko wyobraźnię, ale też motorykę małą i stanowią wstęp do późniejszej nauki pisania.

Zajęcia sensoryczne

Wykorzystując definicję przypomnijmy, że zajęcia sensoplastyczne jako zajęcia uzupełniające, prowadzone w naszym żłobku przez trenera I stopnia, wspierają rozwój kompetencji interpersonalnych.
W jaki sposób?
Poprzez przygotowanie przestrzeni oraz oparcie twórczego procesu na odpowiednim stymulowaniu i kierowaniu dzieci z zastosowaniem wyłącznie bezpiecznych produktów spożywczych. Brzmi to skomplikowanie, ale tylko w teorii. W praktyce zajęcia sensoplastyczne to plastyka z wykorzystaniem wszystkich zmysłów.
Zgadza się, dokładnie – wszystkich, a więc i zmysłu smaku. Dzieci mogą skosztować produktów, którymi malują, które przesypują lub którymi lepią, ponieważ produkty te są dla nich całkowicie bezpieczne. To artykuły spożywcze bez barwników i ulepszaczy.

Podczas zajęć z sensoplastyki dzieci poznają różne barwy, kształty czy faktury. Malują na folii i mleku, a także bawią się np. kolorowym makaronem, mydlanymi bańkami, piaskiem kinetycznym, ryżem, kaszą, stempelkami, galaretką i wieloma innymi produktami, które oddziałują na wszystkie ich zmysły.

Co rozwija sensoplastyka?

Sensoplastyka optymalnie rozwija cały organizm. W jaki sposób? Wpływając na wszystkie zmysły, szczególnie na zmysł dotyku, a dłoń jest przecież jednym z najważniejszych narzędzi poznawania świata. Bawiąc się, dziecko eksperymentuje i rozwija kolejne połączenia nerwowe. Sensoplastyka wspomaga budowanie u malucha świadomości ciała i przestrzeni, wspomaga usprawnienia ruchowe, pośrednio wpływa też na rozwój mowy, gdyż ośrodki w mózgu odpowiedzialne za mowę są usytuowane blisko ośrodków odpowiadających za małą motorykę, czyli pracę dłonią.

Sensoplastyka jest też jedną z form terapii dzieci niepełnosprawnych ruchowo i intelektualnie, przyczyniając się do znaczącej poprawy ich stanu.